2013. május 20., hétfő

Nekroman úr, az északi koporsófabrikáló megszólal...

Hogy szolgál az egészséged? Mi jót csinálsz mostanában?

Köszönöm, jól vagyok. Éppen egy amerikai turnéra készülünk a Casualties-zel együtt.

Az a hír járja, hogy nyolc évet szolgáltál a Dán Királyi Haditengerészetnél. Milyen volt ott az élet? Miért szereltél le?

Igen, valóban nyolc évet szolgáltam ott, de belefáradtam az oroszok utáni "kémkedésbe" és inkább zenélni kezdtem.

Mikor és hol ért el a psychobilly névre hallgató végzet?

Anyukám állandóan az ötvenes évek rockabillyjét hallgatta, én pedig a punk zene rabja voltam gyerekkorom óta. A késői hetvenes években rengeteg zenekar keverte ezt a két műfajt, majd amikor hallottam a Cramps és a Stray Cats muzsikáját, rögtön hatalmába kerített a rockabilly eme merőben más változata.

Dániában volt valaha psychobilly közösség? Ha igen, akkor mesélj egy kicsit róla!

Nem, sajnos soha sem alakult ki igazi közösség ott.

Mi vezetett el a Nekromantix alapításáig?

Egy rockabilly bandában doboltam, de ezt rettentő unalmasnak találtam. Psychobilly zenekart akartam alapítani, ezért vettem egy használt bőgőt, és hetekre bezárkóztam a szobámba tanulni és gyakorolni. Sok fesztiválon is jártam, amelyek hangulata tovább ösztönöztek erre.

Mióta készítesz nagybőgőket? Más hangszereket is készítesz?

Az első Nekromantix koncertről mozgókép is készült, amelynek megtekintése után úgy gondoltam, hogy egyedibb hangszerre lenne szükség. Egy gót barátomtól kaptam egy gyerekkoporsót, és ebből készítettem az első koporsóbőgőt, de más instrumentumok kreálásával nem foglalkoztam soha.

Mi/ki inspirált téged a dalok írásánál? Van kedvenc Nekromantix nótád?


A mindennapi élet, a filmek és a hírek. Nem tudnék kiemelno egy dalt sem, mindegyikre büszke vagyok. :)

Mondj öt psychobilly albumot, amelyek meghatározták a psychobilly fejlődését!

Ez túl egyszerű módja lenne a psychobilly fejlődésének definiálásához. Létezik rengeteg más nézőpont, amelyek ismertetése órákat venne igénybe.

Melyek a kedvenc bandáid? Vannak példaképeid?

Nincsenek igazán példaképeim. A Mad Sin és a Demented Are Go a kedvenc psychobilly zenekaraim. Sokféle zenekart szeretek, de ez a lista túl hosszú lenne.

Mennyire ismered Magyarországot? Jártál már itt? Hallgatsz magyar psychobilly dalokat?


Keveset tudok az országról, és csak párszor átutaztam rajta. A Gorillát mindig is szerettem.

Miért veted meg a politikát?

Nem vetem meg, csak nem szeretem, ha keverik a psychobillyvel.

Mi a véleményed...

...a vandalizmusról?


Nem jó dolog.

...az élveboncolásról?

Nem szeretem, kivéve ha emberekről van szó.

...a láncdohányos galócákról?

Nem ismerem őket, de ez így nagyon mókás!

...a halott szúnyogokról?

Milliószor jobbak, mint az élők.

...a pin-up lányokról?

Ez leginkább a modellektől függ. :)

...egy pusztító erejű meteorzáporról?

Gyönyörű!